Montere elektrisk førerstol i bil uten

Har du problemer med bilen din, eller lurer på noe teknisk, kan du stille spørsmålene her. Det er lettere å hjelpe deg hvis du skriver chassisnummer på bilen. Det er fint om du poster løsningen på problemet når feilen er funnet.

Montere elektrisk førerstol i bil uten

Innlegg Even » Ons Jul 28, 2010 1:20 am

Har kjøpt meg skinnintriør til min w124. Der var førerstolen elektrisk, og dette var den ikke i min bil. Fikk med el-nettet til stolen.

Spørsmålet er, er dette bare å koble til? Ligger strøm og jord klart, eller må alt tillages? Har hørt snakk om at det ligger noen koblingsbokser ved pedalbrønnen på førersiden som er til orginalt ekstrautstyr, som også er på bilene uten?
Bilde

1990' Mercedes-Benz 300TDT S124

Mercedes-Benz - Unlike any other
Brukerens avatar
Even

Re: Montere elektrisk førerstol i bil uten

Innlegg spaix » Tor Jul 29, 2010 6:43 pm

kobla det faktisk i min bil i går, det skal komme 2 ledninger ut av vær instilling på stolen, du må finne ut hvem som er hvem, å da du skal ta det på bryter, plaserer du de 2 ledningene fra stolen på vær side av bryteren, så må du legge opp 2 minus kabler, som du setter et hakk fra kablene fra stolene, å til slutt må du legge opp en pluss kabel fra batteri, å sette den i midten av bryteren, så det beste å bruke er el vindu bryter, du må ha 5 pinner, 2 til minus 1 til plus, å til stolen
spaix

Innlegg Even » Lør Jul 31, 2010 1:13 pm

Brukte du lang tid på å legge ledninger å koble opp etc?

Skjønte ikke helt hva en skulle med el-vindu bryter? Jeg har de orginale bryterene og el-nettet.
Bilde

1990' Mercedes-Benz 300TDT S124

Mercedes-Benz - Unlike any other
Brukerens avatar
Even

Innlegg sghm3 » Man Aug 02, 2010 9:57 am

Det er vel ett stikk på + ledningene dine til setene ?

For den skal oppi sikringsboksen, plasseringa er på venstreside for sikringsboksen (det ser du på oversikten over sikringsboksen). Husker ikke om det er jordingspunkt ved siden av clutch-/bremsepdalen, men skal vel være en rad med jordingspunkter oppunder dashbordet. Bak lysbryter`n ett sted, men det ser du når du drar fram + ledningene til sikringsboksen ;)

Gjorde dette ifjor sommer på jobben, men har blitt mange kundebiler imellom så begynner å bli ett svak minne av arbeidet.... :P
MB W201 190 2,0 Forgasser 83
MB W201 190 2,3 8v 88 (Prosjektbilen; Baby Benz)
MB S124 320 93 (Prosjektbilen; Black Pearl)
Chevrolet Master 1938 (Restaurerings objekt)
Volvo Amazon, 2-Dørs, B18, 63
Brukerens avatar
sghm3

Gå til Teknisk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: AUGU og 1 gjest